THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, 17 October 2011

YA ALLAH..TAKUTNYE..

Assalamualaikum w.b.t....dh bnyk hri aku xupdate blog ny...entry aku kli ny tntang SPM..kpd calon-calon SPM thun ny msti mmpunyai prsaan yg sma mcm aku..prsaan TAKUT,RESAH,GELISAH n mcm2 lgi..tggal lgi 28 hari lgi...aku rsa tkut ngat..prcubaan aku kli ny agk truk...tdi,aku bru dpt pgglan dri mak cik aku dri PAHANG..mak cik aku tnya aku psal kptusan percubaan SPM...tba2 aku rsa brsmngat untuk bljar..aku nk bktikan yg aku pon bleh brjya..wlopun hdup aku ssah,aku ttap nk bktkan yg aku leh brjya..aku nk bktikan pda smua,wlaupun hdup tnpa ksih syang seorang ayah,aku ttp bleh brjaya..aku nk blas sgla pngrbanan mak aku yg dh brssah pyah mncri rzeki untuk kmi skluarga sjak abah aku mnggal dnia..aku kcian tngok mak aku hri2 brniaga untuk cri duit...aku nk hdiahkn kptusan yg CEMERLANG kpda mak aku..aku nk mak aku bgga ada ank mcm aku..wlaupun,aku bnyk wt salah,mak aku ttap sbar ngan krnah aku yg mcm bdak2 ny..aku slalu tnya mak aku,npe hdup kmi ssah n npe abah aku mnggal..wlaupun aku twu 2 sume suratan tkdir,tp aku slalu tnya mak aku...stiap kli aku de mslah,prkra 2 la yg aku slalu ungkit..wlaupun aku dh twu apa jwpn dya..aku nk bljar brsngguh2 untuk dpt kptusan yg cmrlang dlm SPM..aku jelez ngan kwn2 aku yg ada ayh...diorang sume brtuah sngat sbb msih de ayh..aku rndu sngat dngan abah aku...dh lme aku xsbut prktaan 'abah'....aku rndu dngan glak twa abah aku..aku rndu nk pluk abh aku..aku rndu nk brgrau snda dgn abah aku..aku rndu ksih syang seorang ayh....wlaupun dh 8 thun abah aku mnggal,aku xkn lpakan abah aku...alangkah bhgianya klau abah aku msih hdup..aku twu sume 2 tkdir yg Allah dh ttpkan..aku redha...kpda sume kwn2 aku yg msih de ayh,hrgailah pngrbanan seorang ayh...sblum trlambat,mnta lah ampun dh maaf..n sblum trlmbat,gmbrakan lah hati ayh n blas la sume pgrbanan mreka...ny je la yg aku nk tlis untuk entry kli ny...wassalam.........=)

Sunday, 9 October 2011

INTENS!F SPM

Dh lme aku xupdate blog ny..cbb bzy ckit... gpon,sjk akhir2 ny bnyk mslah yg mlanda fkran aku..hehe..pe2 pon,mslah 2 dh sttle..alhmdlllah..smua ny ujian dri ALLAH untuk aku...entry aku kli ny aku nk cter psal program intensif SPM kt kolah aku...                           

Kelmarin 8/10/2011,klas 5 arif n 5 bestari trlbat dgn program intensif SPM kt kolah dri pkul
8 pagi hingga 4.30 ptg....kmi d bhgikan kpd 4 kmplan,iaitu GAMMA,BETA ALPHA n ZETA..
aku dltkkn dlm kmpulan GAMMA..mula2 sdih jgak la,bb kwn2 yg skpala ngan aku dok kmpulan len..
diorang sume dok kmpulan BETA...aku sorang je yg trsesat dok kmplan len..hehe..tp pe2 pon,program 2 ttp best..thanks 2 ckgu AZIAH,JUHARA,ZURAINI n MARWILIS...cbb sggup ajr kmi dri pgi smpai ptg..yg aku pling srnok,lpas rhat,kmpulan GAMMA n BETA d gbungkan cbb cikgu MARWILIS de urusan len...hehe..2 je la yg aku nk tlis wat mse ny..=)

Saturday, 1 October 2011

C!NT@ MUK@ BUKU...=)


Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku....



(P/S: AKU SUKA SNGAT LAGU NIE..)